aespa (에스파)
aespa (에스파)
aespa (에스파)
aespa (에스파)
aespa (에스파)
"Licorice" to utwór pochodzący z wydanego 27 maja 2024 roku pełnowymiarowego albumu studyjnego południowokoreańskiej żeńskiej grupy aespa (에스파). Wydawnictwo noszące tytuł "Armageddon" ukazało się za pośrednictwem wytwórni Warner Records Ltd. oraz SM Entertainment. Projekt promował singiel "Supernova".
Utwór "Licorice" porusza temat słodko-gorzkiego zauroczeniu lub związku, który jest zarówno pociągający, jak i potencjalnie niebezpieczny. W piosence zastosowano metaforę lukrecji, cukierka znanego ze słodkiego i nieco zniechęcającego niektóre osoby smaku, który dzieli fanów lukrecji i osoby, które nienawidzą jej smak, aby przedstawić złożone emocje odczuwane w stosunku do kogoś, kto wywołuje mieszankę słodkich i gorzkich uczuć.
Piosenka oddaje złożoność zauroczenia i emocjonalnego rollercoastera, który towarzyszy zaintrygowaniu osobą, która wywołuje sprzeczne uczucia. Metafora lukrecji służy jako symboliczne przedstawienie sprzecznych emocji doświadczanych w związku, który jest zarówno kuszący, jak i potencjalnie ryzykowny, ostatecznie oddając podekscytowanie i niepewność towarzyszącą zakochaniu się w kimś, kto jest jednocześnie słodko-kwaśny.
W informacji dotyczącej wydawnictwa czytamy: "'Armageddon' to pierwszy pełnowymiarowy album studyjny aespy, zawiera w sumie 10 utworów z różnych gatunków, w tym utwory o podwójnym tytule 'Armageddon' i 'Supernova', od energetycznego hip-hopu po jasne i wesołe piosenki taneczne, rytmiczny nowoczesny pop, i ballady. Wystarczy cieszyć się szerokim spektrum muzyki".
"W szczególności, ponieważ ten album jest pierwszym pełnometrażowym albumem wydanym przez aespę cztery lata po debiucie, jest on wypełniony nie tylko głębszym muzycznym światem i przesłaniem, ale także narracją o światopoglądzie aespa, która rozszerza się na wieloświat poza światem rzeczywistym i cyfrowym. Zapowiadało to narodziny dobrze wykonanego dzieła, które łączy w sobie unikalną koncepcję i tożsamość aespy (...)".