ABBA
ABBA
ABBA
"Don’t Shut Me Down" to główny singiel z pierwszego studyjnego albumu ABBY od prawie czterech dekad, zatytułowanego "Voyage." Został wydany 2 września 2021 roku jako podwójna strona A z singlem "I Still Have Faith In You" i poprzedzony transmisją na żywo na YouTube zapowiadającą album i występ na żywo.
Piosenka "Don’t Shut Me Down" napisana i wyprodukowana przez Benny'ego Anderssona i Björna Ulvaeusa zdaje się być kolejny powrotem do przeszłości i dość burzliwej historii zespołu ABBA, mówi o powodach rozpadu i trudzie radzenia sobie z nagłą ogromną sławą i łączącą się z tym presją otoczenia i opinii publicznej, ale także wierze i pojednaniu, które ostatecznie doprowadziły do wielkiego powrotu.
"Voyage" to długo oczekiwany dziewiąty album studyjny ABBY, który ma zostać wydany 5 listopada 2021 roku, dokładnie 39 lat, 11 miesięcy i 6 dni po poprzednim albumie studyjnym Grupy, zatytułowanym "The Visitors." Niedługo po pierwszym spotkaniu w 2016 roku, aby uczcić 50. rocznicę pierwszego spotkania Bjorna Ulveausa i Benny'ego Anderssona, głównych autorów piosenek ABBA, Grupa ogłosiła, że planuje stworzyć cyfrowe awatary, które wyruszą w trasę i zagrają największe hity grupy.
Niedługo po tym ogłoszeniu ABBA zaczęła nagrywać dwie nowe piosenki, "I Still Have Faith In You" i "Don't Shut Me Down", które zostały oficjalnie zapowiedziane w 2018 roku. Z powodu opóźnień we wspólnym projekcie grupa później ogłosił, że w 2019 roku ukaże się 5 nowych utworów. W związku z pandemią COVID-19 projekt został ponownie opóźniony i ABBA zdecydowała się nagrać pełny album. Tymczasem na koncert hologramu w Londynie zbudowano specjalny obiekt o nazwie ABBA Arena.
Wśród ośmiu zupełnie nowych utworów na albumie znajdzie się również "Just A Notion", pierwotnie przeznaczony do umieszczenia na zestawie "Thank You for the Music" z 1994 roku, który został odrzucony z powodu problemów z miksem, a zamiast tego został dołączony jako niewielki fragment w składance "ABBA Undeleted. ABBA zaczęła promować projekt o nazwie "ABBA Voyage", który początkowo miał się pojawić 2 września 2021 roku, a billboardy go promujące zaczęły pojawiać się w całym Londynie.