AWOLNATION
AWOLNATION
AWOLNATION
AWOLNATION
AWOLNATION
"The Best" to pierwsze wydawnictwo AWOLNATION (nie licząc remiksów wcześniejszych utworów) od czasu poprzedniego albumu zatytułowanego "Here Come The Runts" wydanego w lutym 2018 roku. Jest to również pierwsze wydanie po zniszczeniu studia Aarona Bruno w pożarze Camp Fire pod koniec 2018 roku.
Piosenka ma nieco mroczny i porywający rytm gitary, przypominający erę "Here Come The Runts", a jednocześnie zawiera elementy elektroniczne podobne do tych z "Run" lub "Megalithic Symphony." Aaron zasugerował na Instagramie, że następne utwory mogą obejmować tematykę "kosmonautów" jego pierwszej EPki i "Megalithic Symphony." Fragment najnowszego singla został wykorzystany w ramach kampanii marketingowej MLB w czasie World Series 2019.
Utwór koncentruje się na niepewności i pragnieniu poczucia pewności siebie. Pierwsze wersy sugerują, że to pragnienie może się nigdy nie skończyć, ale także może nigdy się nie spełnić. Osoba mówiąca w utworze zawsze "boi się wielkości", natomiast refren opisuje potrzebę bycia "najlepszym." Aaron mówił wcześniej o braku pewności siebie gdy chodzi o kwestie wyglądu w "People", gdzie śpiewał: "Cóż, straciłem dumę/ Z tym moim ciałem."
Osoba mówiąca w utworze wyraża swój brak pewności siebie oraz potrzebę jej zbudowania - "Nie jestem idealny/ Jestem ledwo dobry/ Tylko cień świetności, ah-ah/ Jestem heavy metalem/ I pustym drewnem/ Tylko cień cierpliwość, ah-ah (...)/ Ja, chcę chodzić trochę dumniej, oh/ Ja, chcę poczuć się trochę silniejszy, oh/ Ja, chcę myśleć trochę mądrzej/ Powiedziałem, że chcę być najlepszy." Mężczyzna podkreśla, że wygląd często jest ekwiwalentem pewności siebie, choć doskonale wie, że nie powinno tak być - "Nie mam pojęcia/ O współczesnym pięknie, ah-ah/ Więc popraw moją twarz/ Za pomocą barwnika i kleju/ I science fiction."