Big Thief
Big Thief
Genialny sposób na rozpoczęcie utworu, który ma aktywnie oczarować i zdezorientować słuchacza. „Mary” to piosenka z bardziej ukrytym zamętem i smutkiem, niż zazwyczaj można się spodziewać przy pierwszym przesłuchaniu. Dziecięca melodia i sprytne pisanie wrzucają nas w opowieść o nostalgii, miłości, nieprzewidywalności i stracie.
Mówca mówi, że ich myśli nieustannie wirują i „grają” jak zgromadzenie muzyków. specyfikacja, że jest szalona, odnosi się bardziej do muzyki metaforycznej orkiestry niż do mózgu mówcy, co z kolei oznacza, że ich myśli są w szybkim tempie, gorączkowe i liczne, jak szalona niesprawna symfonia. Odniesienia „mama i tato” oraz „chowanego” są najbardziej wymownymi znakami, że ten werset jest wspomnieniem dzieciństwa mówiącego. Jej „serce bawi się w chowanego” oznacza w zasadzie, że uwielbiała bawić się w chowanego tak bardzo, że czuła, że jej serce gra w tę grę.
Struktura wiersza „Mama i tata i skrzypce” łagodnie stawia skrzypce na tym samym poziomie lub statusie, co „Mama i Tata”. Struktura linii wskazuje więc, że kochała grać na skrzypcach / muzykować tak samo, jak kochała swoją mamę i tatę; albo ta muzyka była dla niej jak rodzic, kiedy dorastała. Tak więc pomimo „ponurej ciszy wiejskiej” myślę, że werset przedstawia dzieciństwo jako korzystny okres w życiu mówcy; mówca patrzy na ten czas przychylnie.