Grimes
Grimes
„Venus Fly” może być utworem opisanym przez Grimes jako „zbyt przerażający, by można go było zobiektywizować”. Grafika do „Venus Fly” pokazuje potwornie wyglądającą kobietę, która również sugeruje taką interpretację.
Piosenka została również wykorzystana w reklamie dla POP, nowych perfum Stelli McCartney. Grimes określił tę płytę jako pełną „różnych kawałków” na różne tematy. Biorąc pod uwagę, że Grimes kilkakrotnie pisała o feminizmie i złości, której czuje się obiektywizowana zarówno przez mężczyzn, jak i branżę, słowa Janelle przekazują tę pasję w konfrontacyjny sposób, który nie jest obcy typowemu liryzmowi Grimes.
Janelle używa słów, który wywołują poczucie dyskomfortu (np. ciągnięcie zębów), aby podkreślić przesłanie, że utwór jest „zbyt przerażający, by zostać zobiektywizowanym. „Venus Fly” kontrastuje z makabrycznymi obrazami, takimi jak „wyrwane zęby”. To podkreśla, że jej talentu nie można sprowadzić do cukierkowego wyglądu. Grimes, zarówno patrząc na uznanie, jak i odwracając niechcianą uwagę, pokazuje, że chce być doceniana i szanowana, nie za piękną twarz, lecz za to co robi.