Hozier
Hozier
Gdy pierwszy raz Cię ujrzałem, koniec był blisko
Do Betlejem się snuł i wtedy
Musiał złapać Cię swoim wzrokiem
Oddaj swe serce i duszę na jałmużnę
Bo reszta Ciebie, wszystko, co w Tobie najlepsze
Skarbie, należy so mnie
Czyż to nie delikatny dźwięk, przekręcanie się w grobie?
Czyż nie jest niczym grzmot uderzający w ziemię, ten dźwięk?
Nie ekscytuje Cię to, ten huk, gdzie leżysz?
Nie jesteś moim kochaniem?
Nie jesteś moim kochaniem?
Nic nie pieprzy się z moim kochaniem
Nic nie może spojrzeć na moje kochanie
Nic nie pieprzy się z moim kochaniem
Nic, nic, nic, nic
Jeśli urodziłbym się jako tarnina
Chciałbym być ścięty przez Ciebie, być w Twoim posiadaniu
Podsycać stos pogrzebowy Twych wrogów
Czyż to Cię nie rozgrzewa, świat stojący w płomieniach?
Czyż to nie życie, w którym wzniecasz płomień?
Czyż to nie szkoda, patrzeć, jak odchodzi w niepamięć?
Nie jesteś moim kochaniem?
Nie jesteś moim kochaniem?
Nic nie pieprzy się z moim kochaniem
Nic nie może spojrzeć na moje kochanie
Nic nie pieprzy się z moim kochaniem
Nic, nic, nic, nic
Nic nie pieprzy się z moim kochaniem
Nic nie może spojrzeć na moje kochanie
Nic nie pieprzy się z moim kochaniem
Nic, nic, nic, nic
Nic nie pieprzy się z moim kochaniem
Nic nie może spojrzeć na moje kochanie
Nic nie pieprzy się z moim kochaniem
Nic, nic, nic, nic
"NFWMB" lub "Nothing Fucks With My Baby" to "pieśń miłosna na koniec świata", delikatna i refleksyjna. Podąża za biblijnymi tematami wyrażonymi w innych utworach na albumie "Nina Cried Power - EP".
Tytuł piosenki jest akronimem centralnej linii refrenu "Nothing Fucks With My Baby". Betlejem to miasto w Palestynie, w którym Jezus się narodził (jak napisano w Biblii). W "Powtórnym przyjściu" Yeats wykorzystał zdjęcia biblijnej apokalipsy, aby scharakteryzować klimat społeczny Europy po pierwszej wojnie światowej.
Utwór Hoziera mógł powstać bardziej pod wpływem utworu kanadyjskiej piosenkarki i autorki piosenek Joni Mitchell z 1991 roku "Slouching Towards Bethlehem" (także inspirowanego wierszem Yeatsa).