Jimi Hendrix
Jimi Hendrix
Jimi Hendrix
Jimi Hendrix
Jimi Hendrix
Kilka piosenek z drugiej połowy albumu „Electric Ladyland” z 1968 roku odzwierciedla zmęczenie Hendrixa światem i jego pragnienie znalezienia lepszego miejsca. Hendrix wyobraża sobie siebie i swojego ukochanego uciekającego przed rozdartym wojną światem, stających się ludźmi i żyjącymi pod powierzchnią morza.
Chociaż jest wesoły, to jednak istnieje w świecie pełnym niegodziwości. Zmierzając do złego stanu świata, który przynosi mu smutek, Jimi chce zniknąć z miłością (określaną jako "Catherina"), które ma symboliczny związek z wcześniejszą piosenką "Little Wing". Pragnie żyć w spokoju pod powierzchnią morza, z dala od zgiełku powierzchni świata.
(...) ostatnie surrealistyczne apokalipsy Jimiego; rozpaczając nad ludzkością, w końcu powraca do morza, źródła wszelkiego życia. Biorąc pod uwagę, że utwór ten został nagrany podczas szczytu wojny w Wietnamie - podczas ofensywy Tet w 1968 roku - Jimi komentuje postrzępiony i brutalny stan świata, a konkretnie krytykuje zaangażowanie Stanów Zjednoczonych w Wietnamie. Metaforycznie opisują upadłe pociski używane w szczególności w wojnie w Wietnamie. Pociski mają podobieństwo do ołówków i są jednym z najbardziej zabójczych instrumentów wojny na świecie. Ziemia jest zszokowana skutkami rozlewu krwi.