Katie Melua
Katie Melua
Katie Melua
Katie Melua
Katie Melua
Według Katie Melua, inspiracja do napisania piosenki przyszła podczas jej wizyty w Pekinie ze swoim managerem Mike'em Battem. Ich tłumacz pokazał im miasto i powiedział, że jest w nim podobno dziewięć milionów rowerów. Batt napisał piosenkę opartą na tytule "Nine Million Bicycles" po powrocie do Anglii dwa tygodnie później.
Melua powiedziała, że podobała mu się piosenka "ponieważ jest to proste zestawienie trywialnego pomysłu (" Dziewięć milionów rowerów ") z ważną myślą - Będę cię kochać aż do śmierci. Strona internetowa indieLondon nazwał ją jednym z "najciekawszych" kawałków ostatnich lat.
W powstałym teledysku w reżyserii Kevina Godleya, Melua jest ciągnięta po podłodze przez różne ustawienia. Piosenka została wyróżniona w głośnej kampanii reklamowej radiowej i telewizyjnej dla słoweńskiego operatora telefonii komórkowej Mobitel.