Kollegah
Kollegah
Kollegah
„Nowoczesny” Babilon jest przepowiedziany w Objawieniu 17, do którego Kollegah również chce nawiązać w tej linii. Starożytny Babilon, o którym mowa w czasach biblijnych, ma wiele podobieństw do dzisiejszej sytuacji na świecie.
Niewiasta była ubrana w purpurę i szkarłat+ oraz ozdobiona złotem, drogocennymi kamieniami i perłami+ i miała w ręku złoty kielich pełen plugastw i nieczystości swej niemoralności. Na jej czole było imię, tajemnica: „Wielki Babilon, matka nierządnic i wstrętnych rzeczy na ziemi”. I zobaczyłem, że kobieta była pijana krwią świętych i krwią świadków Jezusa.
Tutaj Kollegah odnosi się do jednego ze swoich niedawno wydanych utworów zatytułowanych: „Alone”. Już w „Alone” komentował systematyczne, systematycznie narastające i politycznie uporządkowane dążenia do społecznego wykluczenia wszystkich tych postaci sztuki, które nie pasują do danej narracji.
Znajdziesz tam następujące wiersze: „Nie udzielaj więcej wywiadów, kultura anulowania rośnie z dnia na dzień/ Stopniowo czuję się jak lew w metalowej klatce". Po utworze „Apocalypse”, który ukazał się w listopadzie 2016 roku, Kollegah po raz pierwszy stał się wyraźnie rozpoznawalny dla każdego słuchacza, ofiara opisanej „kultury anulowania”. Utwór został w pełni zaklasyfikowany do gatunku „opowiadanie historii” i dlatego powinien być używany wyłącznie w celach rozrywkowych.