Lil Mosey
Lil Mosey
Oczekiwano, że „Blueberry Faygo” będzie pierwszym singlem rapera z Seattle, Lil Mosey'a, przed jego nadchodzącym projektem, The Land of Make Believe. Został on później dodany do debiutanckiego albumu Moseya, Certified Hitmaker, pod koniec lutego 2020 roku.
Tytuł piosenki nawiązuje do smaku Faygo, firmy produkującej napoje bezalkoholowe, powszechnie przywoływanej w kulturze hip-hopowej w odniesieniu do zażywania narkotyków, w szczególności nadużywania chudego i kodeiny. Chociaż piosenka nigdy nie została oficjalnie pokazana przez Moseya, doświadczyłą dwukrotnego wycieku do internetu 5 czerwca 2019 r.
Na kilka miesięcy przed oficjalnym wydaniem utworu wyciek zyskał na popularności dzięki TikTok, a przesłanie utworu dalej spowodowało miliony wyświetleń na wielu platformach. Jednak oficjalnie wydana wersja utworu zawierała nową drugą zwrotkę.