Lingua Ignota
Lingua Ignota
Lingua Ignota
Lingua Ignota
Lingua Ignota
Kristin Hayter: „Wiele tekstów na tej płycie ma naśladować lub jest bezpośrednio zaczerpniętych z tekstów Amiszów i Menonitów z XIX i XVIII wieku. A ten pochodzi z książki zatytułowanej The Heart of Man: Albo Temple to God albo the Habitation of Satan: Represented in 10 Emblematical Figures, Calcated to Awaken and Prome a Christian Disposition. W tej piosence pojawia się również wyznanie Jimmy'ego Swaggarta, ewangelisty, który został pociągnięty do odpowiedzialności przez jedną z prostytutek, do których uczęszczał.
„GRZESZNIKU PRZYGOTUJ SIĘ”, w którym szukam, ale nie udaje mi się znaleźć Boga w Kraju Boga, w którym znajduję zdradę i opuszczenie, strach i samotność, osąd. Dałam swojemu bólowi miejsce, które nazywa się Pennsylvania, a płyta rozwinęła się w parze z bólem, a krajobraz zaplątał mnie jeszcze bardziej. To było obsesyjne i bolesne do zrobienia. Martwiłam się, jak oddać swój ból muzyce, aby muzyka mogła go przyjąć, a rezultatem jest coś, co nie brzmi jak nic, łącznie z tym, jak brzmiałam wcześniej. Oddałam się atonalnemu przekonaniu ewangelicznego chóru, ostrej ranie pochylonego banjo, psałterium, cymbałów i gorączkowo bijącego dzwonka, i rozpaczliwemu powtarzaniu ekstatycznego języka. Wszystko za Boga, wszystko za nic.
Paleta została dopracowana, aby stworzyć dysonans i ciemność przy użyciu tradycyjnych instrumentów, często rozszerzonych lub przygotowanych z niewielką ingerencją elektroniczną z partnerem producenta, magiem @seffffffy, który zawsze zmusza mnie do pozostania prawdziwą. Ukłonimy się w stronę amerykańskiego prymitywizmu i amerykańskiej awangardy, ale i te formy obalamy i rozsadzamy.