Luke Davis - 7.1. From The Jazz Age to bebop [tekst, tłumaczenie i interpretacja piosenki]


Twórz Groove z nami!
Wyślij okładkę tej piosenki!
Wysyłany plik musi być typu: png lub jpg. Żaden plik nie został wysłany. Dziękujemy za wysłanie okładki.

Tekst piosenki

The black men may have dominated the instrumental and compositional aspects of jazz but there were plenty of women involved within the vocals, such as Ella Fitzgerald, Bessie Smith and Billie Holliday, all former gospel singers who took their use of melisma and blues tones into the sounds and syncopations of jazz

The 1920s became known as the Jazz Age, where the soloists became more prominent. During this time, Louis Armstrong led his band The Hot Five, originally consisting of his wife, Lil Hardin Armstrong, on piano, Kid Ory on trombone, Johnny Dodds on clarinet and Johnny St. Cyr on guitar and banjo. The key to their success and Armstrong’s status within jazz was his ability to improvise as well as implementing the use of “scatting”. A jazz diaspora from New Orleans to Harlem took place in the late 1910s and by the 1920s, it sparked was to be known as the Harlem Renaissance. The name denoted the rebirth of black consciousness that took place for nearly one and a half decades in the area. Initially, ragtime was the music of choices but due to their poor quality, of little likening to Joplin et al (Gioia, 1997), but eventually a technique known as the Harlem Stride Piano crept into the repertoire of jazz musicians. The concept behind the stride piano involved the left hand playing out four beats, switching between a single note or interval on the first and third beats, and a chord on the second and fourth beats (Carmichael, 2001, p.4). This way of playing took a great deal skill and helped to develop the genre whilst giving Harlem its own distinctive style. Soon, the emergence of big bands and “swing” music of the 30s took hold, thanks to the likes of Duke Ellington. However, big band became synonymous with white musicians towards the late 30s, into wartime America, as it became the music most associated with World War II in the US (Glenn Miller being the most famous, both for his big band exploits and his disappearance in action)

European music had always played some part in the development of jazz, but never as fundamental as in post-war jazz. Bebop was introduced in the 40s, pioneered by saxophonist Charlie “Bird” Parker, Thelonius Monk and Dizzy Gillespie amongst others, which soon developed into hard bop and eventually free jazz or “avant garde”

Tłumaczenie piosenki

Nikt nie dodał jeszcze tłumaczenia do tej piosenki. Bądź pierwszy!
Jeśli znasz język na tyle, aby móc swobodnie przetłumaczyć ten tekst, zrób to i dołóż swoją cegiełkę do opisu tej piosenki. Po sprawdzeniu tłumaczenia przez naszych redaktorów, dodamy je jako oficjalne tłumaczenie utworu!

+ Dodaj tłumaczenie

Wyślij Niestety coś poszło nie tak, spróbuj później. Treść tłumaczenia musi być wypełniona.
Dziękujemy za wysłanie tłumaczenia.
Nasi najlepsi redaktorzy przejrzą jego treść, gdy tylko będzie to możliwe. Status swojego tłumaczenia możesz obserwować na stronie swojego profilu.

Interpretacja piosenki

Dziękujemy za wysłanie interpretacji
Nasi najlepsi redaktorzy przejrzą jej treść, gdy tylko będzie to możliwe.
Status swojej interpretacji możesz obserwować na stronie swojego profilu.
Dodaj interpretację
Jeśli wiesz o czym śpiewa wykonawca, potrafisz czytać "między wierszami" i znasz historię tego utworu, możesz dodać interpretację tekstu. Po sprawdzeniu przez naszych redaktorów, dodamy ją jako oficjalną interpretację utworu!

Wyślij Niestety coś poszło nie tak, spróbuj później. Treść interpretacji musi być wypełniona.

Lub dodaj całkowicie nową interpretację - dodaj interpretację
Wyślij Niestety coś poszło nie tak, spróbuj później. Treść poprawki musi być wypełniona. Dziękujemy za wysłanie poprawki.
Najpopularniejsze od Luke Davis
5. Ragtime
450
{{ like_int }}
5. Ragtime
Luke Davis
12. Present day
407
{{ like_int }}
12. Present day
Luke Davis
1.2 African Music
405
{{ like_int }}
1.2 African Music
Luke Davis
9.3. James Brown and 70s funk
404
{{ like_int }}
9.3. James Brown and 70s funk
Luke Davis
Contextual Study
388
{{ like_int }}
Contextual Study
Luke Davis
Polecane przez Groove
Nie boję się jutra
607
{{ like_int }}
Nie boję się jutra
ReTo (PL)
Na ostatnią chwilę
471
{{ like_int }}
Na ostatnią chwilę
PRO8L3M
Futurama 3 (fanserwis)
3,6k
{{ like_int }}
Futurama 3 (fanserwis)
Quebonafide
Ma Meilleure Ennemie
14,5k
{{ like_int }}
Ma Meilleure Ennemie
Stromae
PINEZKA
136
{{ like_int }}
PINEZKA
Kizo
Popularne teksty
Siedem
53,8k
{{ like_int }}
Siedem
Team X
34+35
45,8k
{{ like_int }}
Love Not War (The Tampa Beat)
26,6k
{{ like_int }}
Love Not War (The Tampa Beat)
Jason Derulo
SEKSOHOLIK
184,3k
{{ like_int }}
SEKSOHOLIK
Żabson
Snowman
94,1k
{{ like_int }}
Snowman
Sia