Lykke Li
Lykke Li
Lykke Li
Lykke Li
Lykke Li
Wydany 20 kwietnia 2022 roku utwór "HIGHWAY TO YOUR HEART" to kolejny singiel stanowiący zapowiedź piątego albumu studyjnego Likke Li, zatytułowanego "Eyeye." Premiera wydawnictwa została zapowiedziana na 20 maja 2022 roku. Krążek ukaże się nakładem wytwórni PIAS i znajdzie się na nim osiem premierowych autorskich kompozycji.
"HIGHWAY TO YOUR HEART" to piosenka o zawodzie miłosnym. Lykke Li zastanawia się tu, czy kiedykolwiek będzie w stanie wrócić do ukochanej osoby i odbudować zniszczoną relację. Kobieta próbuje znieczulić się na własne nieszczęście, znaleźć komfort w sytuacji w której się znajduje: "(...) Zapada noc i pada deszcz i budzę się sama/ Jestem szczęśliwa, ale to nie potrwa, wciąż jestem sama (...)"
W oficjalnej informacji prasowej dotyczącej zapowiadanego projektu, można przeczytać: "Nagrany w sypialni w Los Angeles, 'EYEYE' jest próbą skompresowania romantycznej obsesji i kobiecych fantazji w hiper zmysłowy krajobraz. Albumowi towarzyszy siedem zapętlonych wizualizacji: muzyka i obraz razem odsłaniają szerszą narrację, opowieść o wiecznie powracających cyklach miłości, uzależnienia, nawrotów i obsesji (tytuł albumu i czas jego trwania są palindromiczne). 'EYEYE' nie jest powrotem do formy. To ostateczna konfrontacja Lykke z formą, która zdefiniowała jej karierę. To opus magnum piosenkarki."
"Artystka narzuciła sobie dogmatyczny zestaw zasad, które miały rządzić każdym aspektem produkcji. Nie było żadnych click-tracków, żadnych słuchawek ani instrumentów cyfrowych. Płyta została zmiksowana na taśmę przez Shawna Everetta w ciągu kilku miesięcy w Los Angeles. Rezultatem jest 33-minutowa, mieniąca się karuzela, która prowadzi przez emocjonalną przestrzeń, z oszczędną produkcją, wirującymi analogowymi syntezatorami i masywnymi, popowymi hakami, które długoletni fani uznają za główny atut wokalistki."
Natomiast w jednym z wywiadów sama Likke Li wyjaśniała: "Chciałam, aby płyta miała intymność słuchania notatki głosowej będąc pod wpływem makro dawki LSD. Chcieliśmy uchwycić piękno i wspaniałość trzygodzinnego europejskiego filmu studyjnego, jednocześnie tworząc coś natywnego dla nowoczesnych mediów. Intencją jest przekazanie pełnego efektu filmu w sześćdziesiąt sekund na ekranie telefonu, gdzie i tak dzieje się teraz większość naszych emocjonalnych przeżyć."