Marilyn Manson
Marilyn Manson
Marilyn Manson
Marilyn Manson
Marilyn Manson
Prawie każda piosenka na albumie zawiera wyraźne wzmianki o śmierci i Mansonie wrabiającym się w jakąś istotę, która nie jest Bogiem czy diabłem, ale czymś w rodzaju bytu pochodzącego z życia pozagrobowego.
Może to również mieć związek z Heaven Upside Down, ze wzmiankami o Honey and Bees, które dość często pojawiały się w tekstach drugiej połowy albumu. Ten, podobnie jak reszta albumu, ma wiele wspólnego z albumem Davida Bowiesa „Diamond Dogs” z 1974 r., który również miał początkową narrację w postaci utworu „Future Legend”. Węże są uważane za symbol zła od Genesis 3 w Biblii, w którym wąż przekonuje Ewę do ugryzienia Zakazanego Owocu, w wyniku czego ona i Adam zostali wygnani z Ogrodu Eden.
Następnie Manson przeskakuje ze Starego Testamentu, by odnieść się do wydarzenia z Nowego Testamentu, w którym Jezus w cudowny sposób chodzi po wodzie. Kontynuując analogię wężową, sugeruje, że węże mogą również chodzić po wodzie - co jest tylko częściowo prawdziwe, ponieważ istnieją węże wodne. Niezależnie od tego Manson zwraca uwagę, że zło może być równie imponujące, jeśli nie większe, niż dobro.
Na koniec Manson czyni trzecią wzmiankę o wężu, przewidując, że „wszyscy zjedzą siebie”. Brzmi to podobnie do starożytnego symbolu Uroborosa, który przedstawia węża zjadającego własny ogon. Jest często używany do symbolizowania cyklu śmierci, życia i odrodzenia, ale tutaj Manson może używać go do krytykowania niektórych sprzecznych i autodestrukcyjnych tendencji amerykańskiego społeczeństwa, na których koncentruje się jego twórczość.