Mezzosangue
Mezzosangue
Mezzosangue
Mezzosangue
Mezzosangue
MezzoSangue odnosi się do płynnej nowoczesności, której teoretykiem jest polski socjolog Zygmunt Bauman. „Moja koncepcja pragnienia opiera się na Baumanie i koncepcji płynności, czyli w momencie, kiedy wszystko nie ma swojej determinacji, swojego status quo, swojego powodu, żeby być tym, czym jest, a jest płynne, więc przybiera najróżniejsze formy, absurdalnie w tej płynności odczuwa się pragnienie” - Half-Blood, ESSE MAGAZINE.
Fragment interpretacji płynnego społeczeństwa można opisać w oddaleniu jednostki od uspokajającej wspólnoty. W społeczności, która stała się wspólnotą konsumpcji, gdzie jej jednostką jest antagonistyczny i hedonistyczny indywidualizm, w którym pływamy bez wspólnej misji.
W tym przypadku Półkrwi mógłby twierdzić, że im bardziej wszystko dookoła jest płynne (a więc im bardziej wszystko podąża za tą ideologią płynnego społeczeństwa, indywidualizmu, społeczeństwa wyglądu i braku wspólnoty), tym bardziej i on "czuje pragnienie", czyli grozi mu popadnięcie w pozór i konsumpcjonizm.