Muse
Muse
Symfonia na końcu piątego albumu Muse jest (jak wskazuje słowo egzogeneza) oparta na hipotetycznej koncepcji, że życie powstało gdzie indziej we Wszechświecie i zostało celowo lub nieumyślnie przeniesione na Ziemię.
Pierwsza część symfonii, Uwertura, odnosi się do egzystencjalnych pytań, które pojawiają się w następstwie tej hipotezy. Kto, gdzie, kiedy i dlaczego, to pytania, które można zadać albo wyższej sile, albo zaawansowanej formie życia, które nas tutaj umieściły. Małpowanie czegoś to wzięcie czegoś i naśladowanie, często w dziwny lub nie do pomyślenia sposób. Aby „małpować” duszę, byłoby stworzyć kolejną „duszę” z definiującymi cechy, które są złe lub absurdalne.
Bellamy mówi, że dzięki tej imitacji jego uwertura (jego „wprowadzenie do czegoś bardziej znaczącego”) została skradziona, a w konsekwencji stawia egzystencjalne pytania o naturę życia i Wszechświata. Uwięzienie w Bożym programie oznacza, że jesteś gdzieś w pułapce / czymś, nad czym nie masz kontroli, co w tym przypadku nie ma szans na ucieczkę z tego miejsca / stanu umysłu / przeznaczenia itp.
To przywołuje przekonanie, że Wszechświat jest programem, podobnie jak koncepcja zagłębiona w filmach takich jak Matrix. Bellamy mówi, że nie wie, jak wydostać się z tej symulacji (aluzja do pierwszego słowa „aping”). To są wszystkie wielkie pytania z wieloma różnymi odpowiedziami w zależności od religii i światopoglądów. Narrator próbuje znaleźć odpowiedzi, ale niekoniecznie jest to możliwe.