NCT DREAM - Rainbow (책갈피) [tekst, tłumaczenie i interpretacja piosenki]
Album: 맛 (Hot Sauce), Hello Future
Data wydania: 2021-05-10
Gatunek: Pop, K-Pop
"Rainbow (책갈피)" to piosenka pochodząca z wydanego 10 maja 2021 roku pierwszego pełnometrażowego albumu studyjnego południowokoreańskiej grupy NCT DREAM, zatytułowanego "맛 (Hot Sauce)." NCT DREAM to trzecia oficjalna podgrupa południowokoreańskiego boysbandu NCT. Została założona przez SM Entertainment w 2016 roku.
"Rainbow (책갈피)" to końcowa piosenka z pierwszego albumu NCT DREAM. Jest to powolny popowy utwór z lekkim naciskiem na gatunek R&B. Chociaż angielska nazwa piosenki odnosi się do tego, jak szczęśliwi są członkowie grupy, gdy są obok siebie, sprawia, że lśnią, jakby tworzyli tęczę, koreański tytuł piosenki tłumaczy się jako "zakładka" i raczej koncentruje się na głębszym znaczeniu piosenki.
Odnośnie tytułu, członek grupy, Jeno powiedział: "Ostatni raz nasza siódemka była razem w "We Go Up" i wydaje mi się, że jest to ponowne otwarcie zakładki, którą wtedy zostawiliśmy. Mamy nadzieję, że pokażemy dokładnie taką samą energię, chemię i wydajność, ale bardziej dojrzałą." Piosenka została po raz pierwszy zapowiedziana kilka dni przed premierą albumu za pomocą teledysku, w którym członkowie zespołu są uśmiechnięci, będąc obok siebie. Posłużyła również jako druga część trzy rozdziałowej historii, która obraca się wokół trójkąta miłosnego.
"맛 (Hot Sauce)" to tytuł debiutanckiego albumu studyjnego LP NCT DREAM. Wydawnictwo charakteryzuje się odważną dystrybucją różnych gatunków, w której wśród różnych koncepcji, grupa koncentruje się głównie na opowiadaniu historii o ich braterstwie i jedności, która wywodzi się z ducha zespołu NCT. Album był wcześniej promowany poprzez różne projekty, w tym sześcioodcinkowy program YouTube, piosenkę nagraną przy współpracy z Pinkfong oraz liczne wywiady i występy w programach w Korei Południowej. Tytułowy utwór "맛 (Hot Sauce)" został zaprezentowany po wydaniu trzech zapowiedzi koncepcyjnych.
Jeszcze przed wydaniem "맛 (Hot Sauce)" oznaczył nowy kamień milowy dla NCT DREAM i jej przedstawiciela SM Entertainment, stając się najczęściej zamawianym albumem tej firmy w historii, z ponad 1,71 miliona zamówień w przedsprzedaży. To wykazało wzrost sprzedaży o 243% od ostatniego wydania grupy, czwartego minialbumu zatytułowanego "RELOAD."