Kratos jest, w grach wideo God Of War, spartańskim przywódcą starożytnej Grecji, który w bitwie prawie straconej „sprzedaje swoją duszę” bogowi wojny Aresowi w zamian za całkowite zwycięstwo. Ten, po oszukaniu przez Aresa zabija swoją żonę i córkę. Dzieje się to w zupełnej nieświadomości faktów. W ten sposób rozpoczyna się nieustanna pogoń za zemstą.
Kratos jest istotą ożywioną jedynie zemstą i miłością swoich krewnych. NLP z pewnością chce wyjaśnić, że jeśli ktoś dotknie mif, nie zawaha się stać się okrutnym i bezwzględnym, jak Kratos. „Jemma” oznacza „matkę” w arabskim dialekcie.
Może to być odniesienie do Kratosa, który stracił rodzinę z powodu Aresa i widzi, że jego nienawiść wzrasta z pragnienia zemsty. Dlatego też „stają się źli jak Kratos”, gdy wiemy, że dwaj bracia dorastali pod nieobecność matki.
Coaling (sprzedaż narkotyków w przeszłości lub tworzenie muzyki teraz) sprawia, ze bracia poruszają się jak nienawiść. „Niektóre pociąga za sobą nienawiść, która mnie zamieszkuje”.
Pod rozkazami Aresa Kratos następnie walczy i popełnia liczne masakry. w jednym z tych zabójstw Kratos przypadkowo zabija swoją żonę i córkę i pogrąża się w jeszcze większej przemocy i szaleństwie, stąd wyrażenie „Staję się zły, jak Kratos”.