Dziękujemy za wysłanie interpretacji
Nasi najlepsi redaktorzy przejrzą jej treść, gdy tylko będzie to możliwe.
Status swojej interpretacji możesz obserwować na stronie swojego profilu.
Dodaj interpretację
Jeśli wiesz o czym śpiewa wykonawca, potrafisz czytać "między wierszami" i
znasz historię tego utworu, możesz dodać interpretację tekstu. Po sprawdzeniu
przez naszych redaktorów, dodamy ją jako oficjalną interpretację utworu!
"TOKYO2020" to utwór pochodzący z trzeciego albumu studyjnego Quebonafide zatytułowanego "ROMANTIC PSYCHO." Do współpracy przy utworze Artysta zaprosił Taco Hemingwaya Premiera wydawnictwa odbyła się 1 kwietnia 2020 roku. "ROMANTIC PSYCHO (Japan Edition)" to limitowana wersja album Quebonafide, który był dodawany w preorderze do pierwszego wydania albumu. W tej wersji znajduje się 16 podstawowych oraz 3 bonusowe utwory. "Japan Edition" była dostępna tylko w preorderze "ROMANTIC PSYCHO" i do wyczerpania nakładu na stronie QueShop.pl.
Docelowo najnowszym albumem wydanym przez Quebonafide jest wydawnictwo zatytułowane "ROMANTIC PSYCHO (EU Edition)", na którym odbiorcy znajdą te same podstawowe utwory co na "ROMANTIC PSYCHO (Japan Edition)", krążek nie zawiera jednak bonusowych utworów. Wydawnictwa różnią się także, pod względem kolorystycznym, okładką.
Zarówno tytuł,jak i treść utworu odnoszą się do XXXII Letnich Igrzysk Olimpijskich, które miały odbyć się między 24 lipca a 9 sierpnia w Tokio. Jednak z powodu pandemii koronawirusa zostały one przeniesione na późniejszy termin - 23 lipca – 8 sierpnia 2021 roku. Jest to sytuacja bez precedensu, ponieważ do tej pory w historii igrzyska były odwoływane jedynie ze względu na światowe konflikty zbrojne. Nazwa wydarzenia została jednak niezmieniona. Do Igrzysk odnosi się również aktor Janusz Chabior, który gościnnie wystąpił w video do utworu "SZUBIENICAPESTYCYDYBROŃ."
Utwór jest pewnego rodzaju obrazem realiów dzisiejszego świata jako globalnej wioski. Zarówno Quebonafide, jak i Taco mówią o łatwości podróżowania, ale również tendencji ludzi do kopiowania innych, przez co wszyscy zaczynają wyglądać podobnie. Raperzy zauważają także, jak powszechny stał się przepływ informacji i wykorzystywanie technologii - zarówno telefonów, jak i ogólnie internetu - jako środka masowego przekazu. Pojawia się tu sugestia, że technologia sprawia, że tracimy swoją prywatność, jesteśmy nieustannie podglądani, obserwowani i śledzeni, głównie za pośrednictwem mediów społecznościowych - szczególnie narażone są na to osoby sławne. Ale owa technologia umożliwia także organom sprawującym władzę śledzenie obywateli na masową skalę.