St. Vincent
St. Vincent
St. Vincent
St. Vincent
St. Vincent
W utworze „Birth in Reverse” St. Vincent oczernia przerażający regres Ameryki i jednocześnie strząsa tę łatwą, śmieszną trywialność, wykonując rutynę, która „graniczy z sitcomem”, jak to określił Pitchfork.
Linia otwierająca utwór wyraźnie kontrastuje z jej poprzednimi dokonaniami. Podczas gdy w Actor and Strange Mercy, St. Vincent była postacią uwięzioną przez przyziemne elementy życia domowego, tutaj wydaje się być nieobjęta tymi prawami.
Clark opisuje wszechświat jako „kosmiczną linię partyjną”. Mówi, że wszyscy ludzie i rzeczy są połączone wspólną linią. Być może odnosi się do swojej muzyki i jej mocy łączenia ludzi, lub może odwołuje się do globalnej świadomości i naszego współczesnego ducha czasu, którego jest częścią.
Biorąc pod uwagę Digital Witness, linia partyjna mogłaby również odnosić się do faktu, że ciągle, a w niektórych przypadkach wyłącznie, łączymy się ze sobą za pośrednictwem Internetu. Co więcej, jeśli na Facebooku lub Twitterze, interakcja jest otwarta dla wszystkich to wszyscy są na tej samej linii.