Taylor Swift - The Archer (Live from Paris) [tekst, tłumaczenie i interpretacja piosenki]

Wykonawca: Taylor Swift
Album: Live from Paris
Data wydania: 2020-05-17
Gatunek: Pop, Acoustic

Tekst piosenki

[Verse 1]
Combat, I'm ready for combat
I say I don't want that, but what if I do?
'Cause cruelty wins in the movies
I've got a hundred thrown-out speeches I almost said to you

[Pre-Chorus]
Easy they come, easy they go
I jump from the train, I ride off alone
I never grew up, it's getting so old
Help me hold on to you

[Chorus]
I've been the archer, I've been the prey
Who could ever leave me, darling
But who could stay?

[Verse 2]
Dark side, I search for your dark side
But what if I'm alright, right, right, right here?
And I cut off my nose just to spite my face
Then I hate my reflection for years and years

[Pre-Chorus]
I wake in the night, I pace like a ghost
The room is on fire, invisible smoke
And all of my heroes die all alone
Help me hold on to you

[Chorus]
I've been the archer, I've been the prey
Screaming, who could ever leave me, darling
But who could stay?
(I see right through me, I see right through me)

[Bridge]
'Cause they see right through me
They see right through me
They see right through
Can you see right through me?
They see right through
They see right through me
I see right through me
I see right through me

[Pre-Chorus]
All the king's horses, all the king's men
Couldn't put me together again
'Cause all of my enemies started out friends
Help me hold on to you

[Chorus]
I've been the archer, I've been the prey
Who could ever leave me, darling
But who could stay?
(I see right through me, I see right through me)
Who could stay?
Who could stay?
Who could stay?
You could stay
You could stay

[Outro]
Combat, I'm ready for combat

Tłumaczenie piosenki

Tekst stworzył(a)
[Zwrotka 1]
Walka, jestem gotowa do walki
Mówię, że tego nie chcę, ale co jeśli jest odwrotnie?
Okrucieństwo wygrywa w filmach
Posiadam setki odrzuconych przemówień, które prawie Ci powiedziałam

[Pre-Chorus]
Łatwo przyszły, łatwo poszły
Wyskakuję z pociągu, odjeżdżam samotna
Nigdy nie dojrzałam, to takie denerwujące
Pomóż mi cię zatrzymać

[Refren]
Byłam łucznikiem i byłam ofiarą
Kto mógłby mnie kiedykolwiek zostawić, kochanie
Lecz kto mógłby ze mną zostać?

[Zwrotka 2]
Ciemna strona, szukam twojej ciemnej strony
Ale co jeśli mam się dobrze, dobrze, właśnie tutaj?
Odcięłam mój nos tylko po to, aby zrobić na złość swojej twarzy
Następnie nienawidzę moje odbicie przez długie lata

[Pre-Chorus]
Budzę się w nocy, kroczę jak duch
Pokój jest w ogniu, niewidoczny dym
A wszyscy moi bohaterowie giną w samotności
Pomóż mi cię zatrzymać

[Refren]
Byłam łucznikiem i byłam ofiarą
Krzycząc, kto mógłby mnie kiedykolwiek zostawić, kochanie
Lecz kto mógłby ze mną zostać?
(Ja znam siebie na wylot, ja znam siebie na wylot)

[Bridge]
Ponieważ oni znają mnie na wylot
Oni znają mnie na wylot
Oni znają mnie na wylot
Czy ty znasz mnie na wylot?
Oni znają mnie na wylot
Oni znają mnie na wylot
Ja znam siebie na wylot
Ja znam siebie na wylot

[Pre-Chorus]
Wszystkie konie króla i cały jego lud
Nie mogą poskładać mnie ponownie na nowo
Ponieważ wszyscy moi wrogowie zaczynali jako przyjaciele
Pomóż mi cię zatrzymać

[Refren]
Byłam łucznikiem i byłam ofiarą
Kto mógłby mnie kiedykolwiek zostawić, kochanie
Lecz kto mógłby ze mną zostać?
(Znam siebie na wylot, znam siebie na wylot)
Kto mógłby zostać?
Kto mógłby zostać?
Kto mógłby zostać?
Ty mógłbyś zostać
Ty mógłbyś zostać

[Outro]
Walka, jestem gotowa do walki

Wyślij Niestety coś poszło nie tak, spróbuj później. Treść poprawki musi być wypełniona. Dziękujemy za wysłanie poprawki.

Interpretacja piosenki

Tekst stworzył(a)
Dziękujemy za wysłanie interpretacji
Nasi najlepsi redaktorzy przejrzą jej treść, gdy tylko będzie to możliwe.
Status swojej interpretacji możesz obserwować na stronie swojego profilu.
Dodaj interpretację
Jeśli wiesz o czym śpiewa wykonawca, potrafisz czytać "między wierszami" i znasz historię tego utworu, możesz dodać interpretację tekstu. Po sprawdzeniu przez naszych redaktorów, dodamy ją jako oficjalną interpretację utworu!

Wyślij Niestety coś poszło nie tak, spróbuj później. Treść interpretacji musi być wypełniona.

Wydana 17 maja 2020 roku wersja piosenki pochodzi z albumu zatytułowanego "Live from Paris", który jest zapisem wrześniowego koncertu Swift, który miał miejsce w paryskim L'Olympia Theater. Wydawnictwo jest także soundtrackiem do filmu dokumentalnego Artystki, zatytułowanego "City of Lover."

 

Taylor Swift podczas transmisji live na swoim Instagramie zdradziła swoim fanom kilka faktów dotyczących albumu "Lover", którego premiera zapowiedziana była na 23 sierpnia 2019 roku. Wśród zaprezentowanych przez wokalistkę informacji znalazło się także potwierdzenie, że najnowszy singiel pt. "The Archer" nie znajdzie się na track-liście wydawnictwa, a stanowi jedynie singiel je promujący: "'The Archer' nie jest kolejnym singlem z płyty, a jedynie prezentem, jaki postanowiłam sprawić fanom przed premierą albumu."

 

Utwór pokazuje wrażliwość Podmiotu mówiącego w wierszu oraz problem z zaufaniem: "Wszystkie konie króla i cały jego lud/ Nie mogą poskładać mnie ponownie na nowo/ Ponieważ wszyscy moi wrogowie zaczynali jako przyjaciele/ Pomóż mi cię zatrzymać." Podmiot porównuje miłość lub związek do wojny/ pola bitwy, zastanawiając się przy tym, czy pnie jest tak, że Podmiotowi zależy właśnie na takiej walce i emocjach z tym związanych. Zauważa, że zazwyczaj znajduje się w pozycji ofiary w tego typu relacjach, jednak możliwym jest,iż nieświadomie aktywnie szuka tego typu relacji, które skazane są na niepowodzenie.

 

Podmiot zwraca również uwagę na fakt, że większość przyjaźni i związków pojawiło się "łatwo" i w ten sam sposób się kończy. W przypływie autorefleksji nad własnym życiem Podmiot wyraża swoje pragnienie by życie (głównie towarzyskie) było bardziej poukładane, dojrzalsze. Osoba mówiąca w utworze uosabia się z tytułowym łucznikiem, może tu chodzić o obraz mitologicznego amora ze strzałą miłości. Stwierdza, że jest tak samo zdolna do ranienia osób z którymi tworzyła związki, jak podatna na zranienia spowodowane rozstaniami. Przyznaje, że w drugiej osobie szuka "wady", która będzie rodzajem zabezpieczenia - gdy zrobi się zbyt poważnie, będzie potrzebowała drogi ucieczki - wtedy wykorzysta gotową wymówkę. Z wcześniejszych doświadczeń wie, że takie działania zawsze zwracają się przeciwko osobie, która je rozpoczyna, jednak nie potrafi się przed nimi powstrzymać.

 

Pomimo licznych problemów emocjonalnych, Podmiot zachowuje pokerową twarz,nie okazując żadnych emocji "ludziom z zewnątrz." Jednak zastanawia się przy tym, czy faktycznie tak jest, że nikt nie może zobaczyć co dzieje się w jej życiu emocjonalnym,czy udaje się tak doskonale wszystko maskować, że tylko sama zainteresowana Osoba mówiąca w utworze jest w stanie zauważyć te emocjonalne pęknięcia w prezentowanym światu idealnym obrazie.


Lub dodaj całkowicie nową interpretację - dodaj interpretację
Wyślij Niestety coś poszło nie tak, spróbuj później. Treść poprawki musi być wypełniona. Dziękujemy za wysłanie poprawki.
Najpopularniejsze od Taylor Swift
Blank Space
29,6k
{{ like_int }}
Blank Space
Taylor Swift
Look What You Made Me Do
27,9k
{{ like_int }}
Look What You Made Me Do
Taylor Swift
Shake It Off
26,2k
{{ like_int }}
Shake It Off
Taylor Swift
Love Story
24,8k
{{ like_int }}
Love Story
Taylor Swift
Don't Blame Me
21,4k
{{ like_int }}
Don't Blame Me
Taylor Swift
Polecane przez Groove
Amore Mio
3,5k
{{ like_int }}
Amore Mio
Boski Heniek
Wynalazek Filipa Golarza
580
{{ like_int }}
Wynalazek Filipa Golarza
Sobel
Futurama 3 (fanserwis)
45
{{ like_int }}
Futurama 3 (fanserwis)
Quebonafide
APT.
14,7k
{{ like_int }}
APT.
Bruno Mars
Dolce Vita
2k
{{ like_int }}
Dolce Vita
Kizo
Popularne teksty
Siedem
53,6k
{{ like_int }}
Siedem
Team X
34+35
45,3k
{{ like_int }}
Love Not War (The Tampa Beat)
26,5k
{{ like_int }}
Love Not War (The Tampa Beat)
Jason Derulo
SEKSOHOLIK
180,3k
{{ like_int }}
SEKSOHOLIK
Żabson
Snowman
80,9k
{{ like_int }}
Snowman
Sia