Thom Yorke
Thom Yorke
Thom Yorke
Thom Yorke
Thom Yorke
Utwór „Last I Heard” zdaje się opisywać stan przebudzenia po koszmarze. "ANIMA" była reklamowana jako nazwa wyimaginowanej firmy, która zbudowała urządzenie o nazwie „Dream Camera”, które pomogłoby ludziom zapamiętać ich marzenia. W wywiadzie Thom Yorke opowiada o swoim śnie, w którym „ludzie i szczury zamienili się miejscami”:
„Pewnej nocy poszedłem spać, dwie godziny później byłem całkowicie rozbudzony i właśnie zapamiętałem ten sen… ludzie i szczury zmienili miejsca. Obudziłem się z tym naprawdę silnym zestawem zdjęć dziewcząt w chwiejących się obcasach, ale tak naprawdę były to szczury, a ludzie znaleźli się w kanałach.
Marzenia wydają się być centralną koncepcją ANIMY. W reklamie promującej album, odbiorca został zapytany: „Czy masz problem z zapamiętaniem swoich marzeń? […] W ANIMA stworzyliśmy coś, co nazywamy kamerą marzeń. ”