Tyler, The Creator
Tyler, The Creator
Tyler, The Creator
Tyler, The Creator
Tyler, The Creator
W utworze „MASSA” Tyler odwołuje się do epoki niewolnictwa w Stanach Zjednoczonych, która miała miejsce od jego założenia w 1776 r. do 1865 r., kiedy uchwalono trzynastą poprawkę, kryminalizującą niewolnictwo. Tyler wykorzystuje ten okres, aby zilustrować dramatyczny kontrast między ograniczeniami nałożonymi na Afroamerykanów w XVIII i XIX wieku, a współczesnymi USA, gdzie czarni mężczyźni, tacy jak Tyler, odnieśli dla siebie ogromne sukcesy.
Sama aluzja do niewolnictwa przypomina jednak słuchaczowi, że mimo iż Stany Zjednoczone są obecnie znacznie lepszym miejscem dla Afroamerykanów, samo istnienie tej praktyki wystarczy, by sugerować, że we współczesnym społeczeństwie nadal istnieje problem ze względu na zakorzeniony rasizm, który stworzyła ta epoka.
Użycie słowa „masa” w tytule, a także w refrenie, jest tym, gdzie tkwi odniesienie do niewolnictwa, ponieważ Tyler używa tego jako dramatycznej ironii, ze względu na typowo południową błędną wymowę słowa „pan” przez zniewolonych Afroamerykanie w tej epoce.
Kontrast między tą erą a sytuacją Tylera jest widoczny w całej piosence, zwłaszcza w pierwszej zwrotce, w której odnosi się on do swoich wcześniejszych sukcesów – takich jak „Cherry Bomb” z 2015 roku i „Flower Boy” z 2017 roku. Drugi wers dotyczy raczej tematów nadmiernie pobłażliwych i faktu, że pomimo całego tego sukcesu, jaki Tyler osiągnął w swojej karierze, wszystko to jest trywialne bez innych czynników odgrywających rolę w jego życiu, takich jak miłość, bezpieczeństwo i przyjaźń.